Barion Pixel
menu

Őszentsége 37. Gyalva Drikungpa látogatása

2022.augusztus 13-14.



 
Csodálatos hétvégén vagyunk túl.
 Őszentsége Csecang Rinpocse 3 év után ismét meglátogatta közösségünket.
Több százan vettünk részt szombaton a Pradzsnyapáramita beavatáson.
Este Őszentsége vezetésével a közelmúltban elhunytakért, haldoklókért imádkoztunk.
Vasárnap nagyon sokan vettek menedéket, majd hagyományvonalunk védelmezőjének,
Ácsi Csötyi Drolmának a beavatásában részesítette a résztvevőket 37.Drikungpa.
A hétvégén összegyűjtött érdemek áradjanak szerte a világban és segítsék az összes érző lényt!






Őszentsége Drikungpa Drikung Kyabgön

Köncsok Tenzin Künszang Thinley Lundup Lhásza városában született 1946-ban. Fiatalon felismerték, mint a Drikung Kagyü hagyományvonal egyik szellemi vezetőjének, Csecang Rinpochénak az inkarnációja.

A kínai inváziót követően erőfeszítésekkel teli évtizedek után végül 1975-ben szökött át Nepálba. Később egy szertartáson Drikung Kyabgönt Indiában is hivatalosan trónra ültették. A Ladakhban található, Leh melletti Phijang kolostorba költözött, majd Lamajuru kolostorában Kjunga Rinpoche meditációs mester vezetése mellett elvégezte a hagyományos három éves elvonulást.

1985-ben az indiai Bodhgaján a Kalacsakra szertartás során megkapta Őszentsége a 14. Dalai Lámától a teljes szerzetesi felavatást. Drikung Kyabgön sok hagyomány kiváló mestereitől kapott tanítást és beavatást, többek között Őszentsége a 14. Dalai Lámától, Őszentsége Gyalva Karmapától, Őszentsége Dilgo Kience Rinpocsétől, a dardzsilingi fő Drukpa Kagyü kolostor apátjától, Kenpo Norjangtól.

Őszentsége Drikung Kyabgön 1985-ben Dzsangcsub Lingben megalapította a Drikung Kagyü Intézetet, mely a hagyományvonal képzési központjává vált. Drikungpa immár negyedik évtizede terjeszti fáradhatatlanul a Dharmát szerte a világban. Szinte az összes kontinensen található központja, Ázsiától Amerikán át, Új Zélandon és Európán keresztül.

A buddhista tanok terjesztése mellett kiemelt figyelmet szentel a környezetvédelemnek; az inspirálása által indított Go Green Go Organic tevékenységnek köszönhetően többek között Indiában már több millió fát ültettek el Ladakh kies tájain.

2018. őszétől Őszentsége a Maitreya Mandala vadzsrajána szangha szellemi patrónusa.

Drikungpa - akit a Dalai Lámához hasonlatosan Csenrézinek, az Együttérzés Urának megtestesítőjének tartanak - a pandémia enyhülését követően mérhetetlen együttérzése jeleként azonnal nemzetközi tanítói körútra indult az érző lények szenvedéseinek enyhítésére.



Sárga Prádzsnyápáramitá 

Szavakon, gondolatokon és mindenféle meghatározáson túli, Pradzsnyápáramitá, a születetlen, nem szűnő, a tér lényegiség, melyet mégis a saját éberségünk bölcsességeként tapasztalhatunk meg: Hódolat a múlt, jelen és jövő buddháinak anyja előtt!

A bölcsesség az egész buddhizmusban központi elemként jelenik meg, nélküle a megvilágosodás elérése lehetetlen. Ez a hat közül a hatodik páramitá, amelyet egy bódhiszattvának tökéletesítenie kell, az első öt (nagylelkűség, erkölcsösség, türelem, törekvés és összpontosítás) a módszer, melyek gyakorlásával szert lehet tenni a hatodikra, a bölcsességre. Ez a bölcsesség a kulcs ahhoz, hogy megértsük és megtapasztaljuk a valóság végső természetét. Ez maga a transzcendens üresség, az összes szenvedéstől megszabadító felismerés.

A Buddha bölcsességről szóló tanításait a Pradzsnyápáramitá (A bölcsesség tökéletessége) című terjedelmes műben foglalták össze, amely szútrákból és magasztos kommentárokból áll. A Pradzsnyápáramitá nevű női istenségben szintén a bölcsesség testesül meg. A hívek Tibetben úgy hívják, hogy Jum Csenmo - a Nagy Anya.

A tökéletes bölcsesség megtapasztalása, azaz a végső természetnek, az ürességnek a mély megértése úgymond minden buddha forrása avagy születési helye. Így kell érteni, amikor Pradzsnyápáramitá istenséget metaforikusan minden buddha „anyjaként” ismerik.

Gyakorlata egy fontos módszer a tévképzetek átvágására, illetve, hogy közvetlen betekintést nyerjünk minden jelenség valódi természetébe. Alakjában a bölcsességet láthatjuk tükröződni. A legtöbb ábrázoláson bal kezében egy Pradzsnyápáramitá szöveget tart, ami a tanítások meghallgatását és tanulmányozását jelképezi. A jobb kezében egy vadzsrát tart, jelezve, hogy az üresség szemléletével megsemmisítette a tudatlanságot. A maradék két keze meditációs mudrában van, mely a felismeréshez vezető módszert jelképezi.


 

Ácsi Csötyi Drolma 

A Drikung Kagyü hagyományvonal egyik legfőbb védelmezője Ácsi Csötyi Drolma, aki a mai napig Buddha tanításainak oltalmazója, és aki egyben a hagyományvonal alapítójának, Dzsigten Szumgönnek a nagymamája is volt. Ácsi Csötyi Drolma végső szinten minden Buddha bölcsessége és együttérzése megtestesülésének, Vadzsrajogininek a kisugárzása. Annak érdekében, hogy a szamszára vándorló lényeit segítse különböző időkben és helyszíneken számtalan kisugárzásban jelenik meg.

Ácsi Csötyi Drolma – Dzsigten Szumgön nagyanyjának alakjában – nem természetes módon távozott el földi életéből. Elhívta tanítványait egy hatalmas barlanghoz, ahol számos szent, szakrális tárgyat fedeztek fel, majd Cog felajánlást adott, miközben a szertartás alatt a tanítványok nagy felismerésekre, szellemi fejlődésre tettek szert. Hátrahagyott egy általa írt Ácsi Csötyi Drolma gyakorlat szöveget, és ígéretet tett arra, hogy a jövőben védelmezni fogja a Buddha tanait.

Majd kijelentette, hogy „Ezen testemmel végzett tevékenységeim véget értek”, majd testét hátra nem hagyva kék lován ülve elrepült egyenesen a Buddha Tisztaföldekre.

Ácsi Csötyi Drolma kék bölcsesség lova a megvilágosodott tevékenységének gyorsaságára, beteljesítő képességére utal, a kezében tartott kívánságteljesítő drágakő azt jelképezi, hogy rendelkezik a kívánságok beteljesítésének képességével.

Megfogadta, hogy védelmezni fogja a Drikung Kagyü hagyományvonalat és gyakorlóit, a gyakorlás útjából eltávolítja a belső és külső akadályokat, valamint megteremti a megfelelő alapokat, körülményeket a szellemi fejlődéshez. Akik recitálják mantráját és gyakorlatát végzik bizonyosan mentessé válnak a zavaró tényezőktől és befolyásoktól.